Alla inlägg under juli 2009

39

Av Elin - 31 juli 2009 21:24

Imorgon får vi fin främmande.

Jessica,Mattias & Alexander kommer till "storstan".Vi får även besök av Jonas & Anna.

Vi har tänkt att dra en runda bowling på O´learys. Det ska bli kul. Skönt att komma ut och träffa folk och umgås som förr i tiden.


Tänk wilmer har sovit sen klockan 19. Hoppas han sover till 03 i allafall,men har mina aningar om att han kommer vakna snart. Men håller tummarna,lite.


Usch inga bra filmer går det ikväll,fårbli att lösa lite korsord innan det är dags att kasta om kull sig. Kanse blir lite ryggläge,how knows?


Aj har allt lite ont i huvudet.


Skönt att livet börjar ta fart igen!

38

Av Elin - 31 juli 2009 16:39

Fredag.

Vart tar dagarna vägen igentligen?? Tyckte nyss det var måndag. Och sommaren vart fasen försvann den??

1 augusti imorgon och det har bara varit Kalle Anka väder som Vivi tjatade om igår. Hoppas på att det blir soligt några dagar innan härliga hösten kommer.


Arvid & Jonas var här på en snabbvesit för en halvtimme sen. Lånade ett tvspel av Christopher. Wilmer och Arvid kom himla bra överens och när Wilmer såg Jonas började han inte gråta som han har gjort annars. Fast när han hörde Jonas röst i telefonen förut var det inte lika kul,haha.


Vad ska man hitta på ikväll då?

Är skitsugen på att göra något,men vad??

Får väl bli att göra lite mat och kolla på en film. Känns inte som vi hinner göra något vettigt eftersom lillkillen ska i säng vid åtta- nio nångång. Äntligen har han kommit in i gamla rutiner igen.


Om man skulle ge Facebook en chans,lägga upp lite kort och vara lite mer social och svara på inlägg man får där.

Det verkar ju som att det är där det händer saker nu för tiden!


Föresten, GRATTIS TILL MIG!



37

Av Elin - 30 juli 2009 21:52

Sådär då har man varit ute och rört på döfläsket. Fick med mig Weronica på en runda och gud vad roligt vi hade. Jag tyckte det i allafall. Det blev mycket skratt och uppdateringar från båda sidor.

Vi passade även på att hälsa på Arvid som höll på att göra om köket ihop med Jonas. Det gick inte så bra för dom i mellanåt,haaah.

Det blev lite kaffedrickande och skitsnack där innan det var dags för oss att dra hemåt.

Vi har även planerat in en utgång i september. Det ska verkligen bli kul,ser fram i mot det redan.


Idag har Wilmer lärt sig att rulla på riktigt,han har ju gjort det förut några gånger. I soffan. Där lutar det ju så bra men idag låg han och snurrade på golvet och kom runt,han fick blodad tand så så fort han låg där på filten rullade han som tusan. Sötfisen.

Tiden går bara för fort. Första tanden börjar ju komma upp också,fast det har inte riktigt sprukit än men man känner att det är lite vasst när man kör in fingret. Han är även en hejare på att snacka,speciellt kl 6 på morgonen när mamma och pappa är som minst sociala!


Nu ska jag köra iväg Christopher från tvspelet. Kanske kan få honom att titta på film med mig.Chansen är ju dock väldigt pytteliten.




35

Av Elin - 29 juli 2009 13:07

Alldeles strax ska vi hälsa på Wilmers sysslingar.Jag har inte någon speciell lust men måste ställa upp och vara lite social. Dom är ju så nyfikna på honom.

Ikväll blir det eventuellt häng med Weronica. Då får Wilmer stanna hemma hos pappa, för vi har så mycket att ta igen att vi inte vill bli störda av småbarn,haha.

För se hur kvällen slutar,kanske blir någon kaffetår med vetelängd,var ju evigheter sen sist.

En sak vet jag i allafall,det ska bli riktigt kul!


Dags att besöka toaletten,det trycker på. Sen är det nästan dags att knata.


Later.

34

Av Elin - 28 juli 2009 21:38

Fy fan vad hemskt det var igår när Wilmer fick sina sprutor. Trodde det skulle gå bra men eftersom sköterskan nästan högg in sprutan i låret på honom så blev det gallskrik. Usch vad hemsk,jag började nästan gråta.

Kunde inte sluta tänka på det på hela dagen igår och varje gång jag gjorde det fick jag en konstig känsla i magen. Stackars killen.

Det blev vägning och mätning också på BVC och gud vad han växer, helt otroligt.

Vikt; 7290 g

Längd ; 65 cm

Huvudomfång ; 41

Wilmer är en BIG MAN,haha.


Idag så har vi varit och storhandlat,skulle igentligen gjort det igår men vi trodde att killen skulle bli grinig efter sprutan så vi hoppade det. Men grining det blev han ju inte han var precis som vanligt,bara lite tröttare.

Idag har han dock haft lite feber men det gick över framåt kvällen.

Det inhandlades en massa saker så nu är skåpena fulla igen.


Ska se om jag kan få igång Paper Mario. Det krånglade förut när jag skulle spela. Typiskt att det gör det just ikväll när jag har tid att sitta. CC är hos Tommy och kollar film och Wilmer sover sen 2 timmar tillbaka. Så tänkte ta mig en omgång men får nog skita i det. Göra något annat istället,tv går ju inte att titta på för där är det bara skit.


Typiskt,nu blev jag sugen på godis och inget har vi hemma. Får bita på naglarna istället,haah.


33

Av Elin - 27 juli 2009 10:15

Snart ska vi rulla iväg till BVC,Wilmer ska få sin 3 månaders spruta. Ska bli spännade och se om han kommer grina eller om han kommer va lika coollugn som på BB. Då sov han så fort det vankades sprutor eller blodprov,gjorde inte en min. Men så fort man skulle byta blöja på honom då skrek han som en gris.

Han är allt bra rolig!


I eftermiddag bär det iväg till Norrköping för storhandling,som verkligen behövs. Det ekar i skåpen.


32

Av Elin - 26 juli 2009 19:48

Galej igår och det var´hur trevligt som helst!

Började kvällen hemma hos Malin & Adde. Goa Männisor det är. Skitbra stämning och det är alltid kul att komma ut till skogen.

Framåt kvällen drog vi till Hassel och svängde våra lurviga ihop med massa gamla kändisar.

Det blev mycket mycket snack och en resa till Markaryd planerades in,haahaah. För det är där det händer grejer!

Det intogs en heeel del alkohol under kvällen och även fast jag inte drukit på nästan ett år så blev jag inte ens full och jag var absolut inte bakis i morse. Himla märkligt. Men alkoholen i levern har väl säkert inte dunstat sen jag höll igång som mest för ett år sen.


Idag har vi varit hemma hos korvens farfar & farmor och grillat. Christopher och jag tog ett parti badminton medans Robin passade Wilmer.

Gissa vem som vann,jag såklart!


Bäst att betala räkningarna nu då och kolla in fejjan om det har hänt något roligt där...!


Tack Jessica för att du lurade ut mig. Jag hade det jättetrevligt!

31

Av Elin - 24 juli 2009 16:29

Då har man fixat förfest tills imorgon,eller det är nästan klart. Bara några detaljer som ska kiras.

Som det ser ut i nuläget så ska vi vara hos Malin & Adde i Regna. Sen bär det av till Hassel och Barbados.

Det ska verkligen bli super kul. Är jätte taggad.

Fast i början av veckan hade jag inte alls lust. Men det ändrades idag,tack Malin!

En sak som är säker,jag kommer sakna Wilmer något så grymt. Men vet att han kommer ha det bra hemma hos Pappa.


Ringa Jessica nu,sen laga mat.

Köttfärs paj står på menyn.

Ovido - Quiz & Flashcards